Performance forløb v. Oliver Bay

Med mange års erfaring inden for sports performance gamet, står jeg klar til at hjælpe dig med at optimere din fysiske præstation. Performance træning handler om, at din fysiske træning giver dig de bedste fysiske forudsætninger for at top-præstere i din sport. Det starter alt sammen med at tage et dybdegående kig på sportens fysiske krav og dernæst en vurdering af hvor du står i relation til disse. Du får en træner, der kender det mentale i at jagte store sportslige drømme. En fysisk træner der selv har levet det, følt det og forstår hvor vigtigt det er for dig.

 

HVAD KRÆVER DET AT TOP-PRÆSTERE I SPORT?

 

TID I SPORTEN STYRKE POWER SPEED CONDITIONING MENTAL GAME

 

DET JEG KAN HJÆLPE DIG MED

Styrke og conditioning er grundstenene i din fysiske præstationsevne.

En del af vores arbejde sammen vil fokusere på, at gøre dig stærkere i de fundamentale bevægelsesmønstre: Squat, Hinge, Lunge, Horisontalt træk/pres & Vertikalt træk/pres.

Styrken er fundamentet vi bygger videre på i den næste kategori: Power.

Power er vores evne til at udvise vores styrke hurtigt. Med andre ord, er det koblingen mellem vores styrke og speed.

Dette er den fysiske kvalitet, der er mest afgørende for top-præstationer i sporten.

For at optimere dit power output mest muligt, vil jeg teste om du lige nu har primært brug for at blive hurtigere eller stærkere, og vægte den del, der kan have det største impact, højest i din træning. Denne vurdering vil køre sideløbende med vores træning, så vi konstant sikre, at vi arbejder der, hvor vi får bedst bang for the buck.

Handler om vores evne til at flytte vores kropsvægt hurtigt. Det er her vi arbejder med variationer af sprint og plyometri. 

Sammen med styrken udgør speed en stor del af vores power output og spiller ofte en vigtig rolle i din sportslige præstation.

Det er også her, vi vil inkorporere træning af retningsskifte m.m. 

Conditioning er vores arbejdskapacitet, evnen til at producere kraft og fortsætte intenst arbejde over tid.

Rigtig mange sportsgrene (boksning, fodbold, håndbold m.fl.) stiller store krav til atletens conditioning. Enkelte sportsgrene stiller ikke direkte krav til dette under selve udførelsen af konkurrencen (gymnastik, højdespring m.fl.), men det betyder ikke, at conditioning ikke har sin plads i en well rounded plan for atleter i disse sportsgrene. Vores conditioningsniveau har nemlig også indflydelse på vores restitutionsevne.

The Conjugate Method

Min tilgang til din styrketræning bygger på elementerne fra The Conjugate Method. Et system der er blevet brugt i årtier til, blandt andet, at optimere NFL spilleres fysiske og sportslige præstation. Det betyder dog langt fra, at du bare ryger ind i en skabelon! Hver eneste atlet er forskellig og bliver behandlet sådan hos mig. Det overordnede system i træningen sikre, at vi kan skabe succesfulde resultater hver eneste gang, og giver os fleksibiliteten til, at individualisere den enkelte træningsplan efter dine behov og begrænsninger, uden risiko for at vi overser eller glemmer noget undervejs. 

 

HVAD INDEBÆRER ET PERFORMANCE TRÆNINGSFORLØB?

  • Assessment. Her foretager vi en gennemgang af din mobilitet, styrke og eksplosivitet.

 

  • Skræddersyede træningsplaner, der tager højde for din sports kalender.

 

  • Tracking af data. Både kvantitative data som: Maxes, sprint hastigheder og søvn, men også mere subjektive data, som energiniveau og meget mere.

 

  • Løbende justering i planerne, så vi konstant sikre de bedste adaptioner uden at fjerne energi fra sports træningen.

 

  • Alt sammen lige ved hånden, i en brugervenlig app der gør din træning, tracking af data og samling af video til analyse, let og ubesværet for dig.

more insights

Dette websted anvender cookies. Ved at fortsætte, accepterer du brugen af cookies.